نقش تو در فضایی مجازی ( شبکات اجتماعی )

ترجمه : أم أسامة

در زمانی که دعوت به اسلام شاهد حضور باشکوهی بوده،‌ و اسلام نسبت به اديان دیگر    به سرعت در حال گسترش در جهان است.
اینجاست که دشمنان دین اسلام آرام‌ننشسته  همه شبهات ممکن را گسترش می‌دهند  تا مردم را از دین الله منحرف ساخته و آنها را از دیدن نور  اسلام باز دارند.
شبکات اجتماعی   وسیله ای بسیار مؤثر بر دفع شبهات و تجاوزات آنها و حمایت و نصرت از اسلام است، و این امر خواهان قلب‌های‌ست که بر ایمان خود افتخار نموده و  مسئولیت های خود را به دوش کشیده و صبر و تحمل پذیری آراسته  باشند.
خوشا به حال کسی که الله متعال  آنرا را برای اعلای کلمه‌ی خود ( سرافرازی دینش) به کار برد.
حضورت در فضای مجازی  برای تفریح و سرگرمی نبوده، بلکه بر آن هستی که باید دعوتگر و یا مجاهدی باشی، یا اينكه به این حضورت سبب کثرت دعوتگران و مجاهدان گردی، پس با حضورت صدای حق را بلند کن، نه همچو مسلمانی باز نشسته‌ی -به امید رحمت پروردگارش-،  نشسته بدون اينكه در ميدان عمل كاري انجام دهد.
گفتن یک کلمه حق و تأثیر آن  در این فضا را دست کم نگیر❗️و باید حضورت  دراین فضای پر از فتنه عذری باشد در مقابل الله تعالی بر بلند كردن كلمه حق، و حجتِ باشد بر تو نه بر ضد تو و این ضعیف ترین  مرحله ایمان در دعوت به سوي دین الله است چنانکه پیامبر – صلی الله علیه وسلم – به رساندن اين رسالت بزرگ برگزیده شده بود.
پس هر همایش بر مبنای ذوق سلیم و هر فکر اصلاحی الهام بخش و هر کار نیکو که انجام میدهی در روزی که الله متعال را ملاقات نمایی،  همه به نفع ات گواهی خواهد داد.
وقتی صفحات مسیحیان،  یهودیان و هر فرقه‌ِ دیگری را می بینیم که با وجود افکار و عقاید باطل و مبتذل شان یکدیگر را به گسترش عقاید خود توصیه می‌کنند و  با سرسختی،  بر بداخلاقی خود اصرار،‌ و بر بلند کردن صدای فساد خودبشکل مستمر کار می کنند .  اینجاست که احساس مسئولیت چند برابر می شود و بی اعتمادی وبی همتی از بین می رود  با درک  وجیبهِ اعلای کلمه‌ی الله، وجیبه‌‌ِ آشکار و بارز نگه‌داشتن نشانه های حق و برافراشتن چراغ  های هدایت بسوی اسلام،‌ و بی‌گمان که الله متعال  ما را در عرصه جهانی مسخر نموده، پس کجا هستند رقابت‌کنندگان بسوی نیکی ها وثابت قدمان؟!
وقتی وارد این شبکات می‌شوی؛ در واقع تو در راه الله متعال فعالیت می‌نمایی، پس این سخن  را خوب به خاطر بسپار❗️ هنگام باز کردن حساب خود و هنگام و نوشتن و هر فعالیت  دیگری در آن  تو سربازی از سربازان الله متعال بر نصرت دینش هستی و  زمان ما زمان جدیت  وکار است نه زمان نشستن و  راحت زیستن❗️ بنابراین، ما باید همت‌ها را  بسازیم و الگو های نیک را تقدیم جامعه نماییم، و آثار  نیک را  بر نسل های بعدی مان بجا بگذاریم.

شارك
Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x