مقاله در مورد زندانی 650‌ زندان بگرام «عافیه صدیقی »

ترجمه : أم أسامة

خواهر دوکتورس عافیه صدیقی بعداز بیست سال با خواهرش ملاقات می نماید

اما اجازه معانقه ( در آغوش ) گرفتن ومصافحه ( دست دادن ) را برای وی  نمی دهند :

داکتر عافیه صدیقی که متخصص مغز واعصاب از کشور پاکستان می باشد بیشتر ازیک دهه  میشود که در ایالات متحده امریکا در زندان بسر می برد .

در این اواخرخواهر کوچکش داکتر فوزیه صدیقی بعداز بیست سال جدای وغیبت در مرکز طبی فدرال کارسول در تگزاس ملاقات نمود

مشتاق احمد خان که عضو گروه اسلامی

می باشد در روز چهار شنبه در این مراسم اشتراک کرد واو در صفحه تویترش این سخن را به اشتراک گذاشته که  برای عافیه صدیقی در روز پنجشنبه جلسه ی دیگری برنامه ریزی شده که اورا وکلیفز استافورد سمیث ( که او یک فعال برجسته در بخش حقوق بشر بوده ویکی از کسانی است که در آزادی عبدالربانی واحمد ربانی از زندان بدنام گوانتانمو کمک کرد ) همراهی داکتر اعصاب عافیه صدیقی ملاقات خواهد کرد !

واو در صفحه رسمی تویترش می گوید ؛ فردا با عافیه در زندان وهمرای داکتر فوزیه وکلیفز استافورد سمیث ملاقات خواهم کرد

وهمچنان این سناتور در صفحه توتیت خود بر وضعیت این داکتر زندانی تاکید کرده وبا این حال می گوید که این کار راه را برای( بحث ها وجلسات‌) بیشتر باز کرده ‌همچنین از مردم می خواهد تا بخاطر آزادی دکتر عافیه صدیقی صدا بلند کنند !

علاوه بر این، سناتور خان وقایع جلسه مورد انتظار را که دو نیم ساعت  طول کشید و در آن جزئیاتی از دکتر زندانی و شرایط سخت و شکنجه ها او را بیان کرد، باز گو نموده

وی در توییت خود نوشت: این دیدار پس از بیست سال به مدت و دو ونیم ساعت به طول انجامید و دکتر فوزیه اجازه نداشت خواهرش را در آغوش بگیرد و دست بدهد. دکتر فوزیه اجازه نداشت عکس فرزندانش را به دکتر عافیه نشان دهد. این ملاقات در داخل یک اتاق زندان با شیشه های ضخیم بین آنها انجام شد ‌داکتر عافیه روسری سفید و لباس زندان کاکی به تن داشت.»

وی افزود: در اولین ساعت جلسه که به مدت دو نیم ساعت بود دکتر عافیه جزئیات شکنجه‌هایی را که هر روز تحت آن قرار می‌گرفت، بیان نمود ودکتر عافیه گفت که همیشه دلش برای مادر و فرزندانش تنگ میشود درحالیکه  (از مرگ مادرشان خبر ندارد). و دکتر عافیه بر اثر حمله در زندان دندان های جلویی خود را از دست داده او همچنین به دلیل آسیب های که به سرش رسیده دچار مشکل شنوایی شده »

*دوکتور عافیه صدیقی کیست؟*

عفهمان زنی که نیرو های آمریکایی اورا متهم به تروریست نمودند

گریه ها ‌وفریاد های زن زندانی 650 در زندان هولناک بگرام که مردان تحمل وحشت آن را نداشتند!

عافیه صدیقی در سال 1392 هجری شمسی مطابق (1972 میلادی) در کراچی پاکستان به دنیا آمد.

در سن 18 سالگی، عافیه برای تحصیل در مؤسسه معتبر فناوری ماساچوست در بوستون به ایالات متحده، جایی که برادرش در آن زندگی می کرد، سفر کرد و بعداً دکترای علوم اعصاب را از دانشگاه براندیس گرفت.

پس از اتمام تحصیلاتش به پاکستان بازگشت و به عنوان عصب شناس در بیمارستان دانشگاه آقاخان مشغول به کار شد.

او همچنین در تلاش‌های بشردوستانه شرکت کرد و با سازمان‌هایی مانند سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل متحد همکاری کرد.

دادگاه فدرال نیویورک در شوال 1429 هجری قمری (سپتامبر 2008 میلادی) این دانشمند پاکستانی را به دلیل اقدام به قتل و حمله ، به 86 سال زندان محکوم کرد که ناشی از حادثه ای بود که در جریان مصاحبه با مقامات آمریکایی در غزنی افغانستان رخ داد. که این به شدت تکذیب شد و جزئیات آن غیرمنطقی است که یک زن به تنهایی در مقر خود با نیروهای آمریکایی مقابله کند.

او اولین زنی بود که ایالات متحده درباره او‌گمان کردن که در ارتباط با القاعده بود، اما هرگز این ثابت نشد .

پس از گذشت حوادث سپتامبر، او به پاکستان بازگشت و در آنجا با یکی از پسران خانواده خالد شیخ محمد که از بستگان یکی احوادث سپتامبر بود، ازدواج کرد.

عافیه در حدود سال 1424 هجری قمری (2003 میلادی) به همراه سه فرزندش در کراچی ناگهان ناپدید واختطاف شد.

پنج سال بعد در افغانستان که هم مرز با پاکستان است پیدا شد.

گزارش ها از آن است که داکتر عافیه تحت شکنجه های مختلف و شدید قرار گرفته است تا او را وادار به صحبت در مورد مسائلی کنند که از آن بی اطلاع بوده است.

در تمام مدت محاکمه و حبس، عافیه صدیقی بر بیگناهی خود تاکید کرد و به محکومیت خود اعتراض کرده .

او در حال حاضر دوران محکومیت خود را در مرکز پزشکی فدرال در کارسول، تگزاس می گذراند. وی در سال 1455 هجری قمری (2033 میلادی) واجد شرایط آزادی مشروط خواهد بود.

عافیه در دادگاه اعتراف به بی گناهی کرد و اصرار داشت که به اسلحه سربازی که متهم به استفاده و تلاش برای کشتن سربازان آمریکایی متهم شده بود دست نزده است. پس از ماه‌ها جلسات و در طول یک جلسه نهای ، عافیه صحبت قاضی را قطع کرد، وکیل خود را مورد سرزنش قرار داد و در دادگاه صداهای بلندی برقرار کرد:

‌وگفت من این دادگاه را تحریم می‌کنم و از همه اتهامات بی‌گناهم و می‌توانم آن را ثابت کنم، اما در این محکمه این کار را هرگز انجام داده نمیتوانم »

وبعدا اگرچه او از محکمه اخراج شد، اما با درک حقیقت توطئه گفت:

مرا بگیرید من برنمی گردم.

وقتی جلاد قاضی است وشاهد جلاد است  

چگونه می تواند از خود دفاع کند!

*داستان او چگونه فهمیده شد؟*

در حالیکه هیچ کس از سرنوشت عافیه خبر نداشت، اگر خواست خدانمی شد و مسلمانان اسیر آمریکایی ها در بگرام با او در زندان شریک  نمی شدند کسی از داستان او‌خبر نمی شد ، از آن جمله معظم بیک بود که در تجاوز و ظلم وبی عدالتی توسط آمریکایی ها اختطاف شده بود و او هر روز و شب گریه ها و ناله های دردناک او را می شنید .

تنها زنی بود که برایش سخت ترین عذاب ‌وانواع گوناگون اهانت ها چشانیده می شدبیدون کمی از شفقت ومهربانی ، در زندانی که فقط شامل مردان می شد  و تنها با مردان اینگونه معامله ورفتار می شد رفتار های وحشیانه ی توسط مردان ،که به بدترین عذاب ها و انواع تحقیرها را متحمل می شد که حتی به سبب شکنجه وعذاب او زندانی های همجوارش درد ها وعذاب های خود شان را فراموش کرده بودند واین شکنجه را واین افعال را ناپسند می دانستند و این یگانه خانم جوانی بود که در مقابل این همه شکنجه وعذاب توانسته طاقت بیارد وحتی تاجای شد که هم جوارانش دست به اعتصاب غذای زدند تا که از شکنجه این زن آسیب پذیر مسلمان باز بی آیند ، اما فایده ای ندارد!

 معظم بیک به گوانتانامو منتقل شد و فاجعه بگرام به تراژدی جدیدی تبدیل شد، اما فریادهای عافیه از او جدا نشد و تا زمان آزادی در گوشش طنین انداز شد و کتابی نوشت و در آن به حقایق وحشتناکی که سپری کرد بود در زندان  اشاره کرد. و قطعاً آن فریادهای دوستانه را که در کتاب (مبارز با دشمن) نوشته بود، با اندوه و درد فراموش نکرد.

این گریه ها ‌وفریاد 650  در زندان وحشناک بگرام است که مردان تحمل وحشت او را نداشتند، به این ترتیب او را عافیه نامیدند.

ایفون ریدلی❗️

این کتاب به دست ایفون ریدلی روزنامه‌نگار بریتانیایی رسید و توجه او به داستان زندانی 650 جلب شد، بنابراین او برای یافتن هویت این زن گمشده دست به کار شد و به این نتیجه رسید که زندانی 650 دکتر عافیه صدیقی است. ! پس از آن، خداوند تروریسم، فریب و تجاوز آمریکایی‌ها را رسوا کرد و او مطمئن شد که مورد عذاب‌های مختلف از جمله تجاوز جنسی مکرر آمریکایی‌ها قرار گرفته و برخی از اعضای بدنش خارج شده، ادامه داد تا اینکه به بیماری های روانی جدی مبتلا شد و در نتیجه حافظه خود را از دست داد.

وقتی زن مسلمان مجبور می شود پای برهنه روی صفحات پاره شده قرآن راه برود و برای هتک حرمت آنها و التیام گلایه زندان بانان کافرش بر زمین افکنده شود، پس چگونه به او غمگین نشد امر طبعی است که اشک انسان فرو می ریزد ؟!.

ایفون ریدلی، روزنامه نگاری که به اسلام گرویده است، تأیید کرد که عافیه صدیقی ششصد و پنجاهمین بانوی بگرام است با وحشت های وصف ناپذیری را که متحمل شده است که زندانیان را با هق هق های ترسناک و گریه های تکان دهنده اش بیدار نگه داشته است. عافیه صدیقی برای ریدلی به نمادی از اقدامات تروریستی آمریکایی مانند آدم ربایی، تحویل گرفتن و شکنجه وعذاب تبدیل شد. ریدلی گفت:

«دوست من( عافيه صديقي)  یک نماد در جهان اسلام است. ‌یقینا مردم از امپریالیسم و ​​سلطه آمریکا عصبانی هستند.»

🔺ادامه مقاله ، در مورد خواهر أسير ما  ( عافیه صدیقی ) ۶۵۰

*تناقضاتي که باید از آن پرده برداشت:* 

ما اینجا در مقابل یک زن مسلمان ، ضعیف هستیم که درچنگال غربی های وحشی افتیده آن غربی ، که صدای کاذبانه ی حقوق زنان، عدالت، اجرای قانون را بلند می کنند. 

درحالیکه دولت آمریکا با این زن برخورد قانونی نکرده ، بلکه با این زن تعامل باندهای جنایتکار اخطاف گر را نمود ایشان وی را اختطاف نمودند وهرگز تا امروز وی را محکمه عادلانه نکردند بلکه آن را زندانی کرده وبیش ازحد بالایش ظلم پستم را روا داشتند ، و تنها اتهامی که براین زن وارد می نمایند اینست که اواز در تلاش بر حمله بر سربازان آمریکایی برای دفاع از خود دست داشته ، وهرگز این اتهام علیه وی ثابت نشده است .

وعافیه صدیقی تا امروز به این اتهام دروغین به حبس محکوم شده  بدون اینکه کدام دلیل برای اثبات آن داشته باشند که آن بخاطر ماندن عافیه صدیقی در زندان ودر تعذیب های شدید ایشان دلیل شود .

این صحبت در مورد بزرگترین کشور جهان است که ادعای دفاع از حقوق بشر، ادعای آزادی ، حاکمیت قانون و آزادی زنان را دارد، 

وخلاف این ادعای کاذبانه خود به فجیع ترین ابزار شکنجه عافیه صدیقی را شکنجه می کردند  .

امریکا قدرت خود را بر آن زن ضعیف نمایان کرد که هیچ سلاح وحامی ندارد .

و بین دیوارها زندان و سربازان وحشی و سگ هایشان محاصره شده ومورد تعذیب های مختلف قرار می گیرد ! 

این سخنان چیزی نیست جز صحنه ای از آمریکایی سراسر از شرم و شرارت، که در صفحات شرم در تاریخ بشریت ثبت میشود.⁉️

و  این حالت چیزی جز افتخاری برای عافیه صدیقی نیست افتخاری ؛ که الله متعال در آن زندان به او کمک کرده، زمانی که او را به تنهایی در میان یک نیروی ارتش،  تنها قرار دادند و با توجه به قوت  و طرحی وحشیانه که آمریکا برضد وی  جمع آوری کرده ایستادگی می‌کند. 

📌 آمریکایی ها از او انتقام بگیرند و خشم خود را از او تسکین دهند وغضب خود را خاموش کنند ! در اینجا، همه شعارهای درخشان صادر شده توسط نهادهای بین المللی و فراخوانی از بین می روند. برهنگی تز تمام سخنرانی‌های پرطنین کاخ سفید و دولت‌های غربی آشکار می‌شود‌ . 

ریاکاری ها و ارزش‌های غربی و معیارهای نژادپرستانه آنها را آشکار می‌شود . و این که به هر چیزی که مربوط به اسلام و مسلمانان است کینه دارند. 

وبرای این یک زن کافی بود تا خشم دلشان را آشکار  کنند و خواری وذلت  شان را  رسوا کند و ازطریق تعذیب وشکنجه نمودن آن زن ، شکنندگی و بزدلی خود را آشکار کنند و بر ضد همه دعوت های غربی و فساد نیات و مقاصد آنها استدلال کند. 

آیا ممکن است بعداز قضیه عافیه  صدیقی کسانی باشند که خواستار عدالت آمریکاییها ، وغربی ها و وپایداری به قانون آمریکایی ها باشند..⁉️

آیا ممکن است کسانی باشند که به دنبال آزادی زنان به دست قاتلان، شکنجه‌گران و ستمگران باشند..⁉️

آیا ممکن است شکست بین ما ادامه یابد تا زمانی که دختران مسلمان آرزوی برآورده کردن  نهادهای بین المللی را که شعار آزادی و حمایت زنان را مطرح می کنند، برآورده کنند…⁉️

نه هزگز چنین نیست .❗

یک مسلمان راستگو و یک  زن مسلمان باهدف وباهمت  در این دام ها نمی افتد! 

آنها دنیا را با چشم حقیقت می بینند، نه به  چشم رسانه های پولی، وفراخوان های شکست طلبانه و عقب مانده .

اما در واقع، قلب در هر چیزی که می بینید باقی می ماند، این که ما مسلمانان یک ملت بزرگ با تعداد بسیار زیاد از. فرقه ها هستیم، و لی برای جستجوی اخبار عافیه صدیقی به زبان عربی، حتی یک گزارش هم پیدا نمی کنی❗ که مورد تایید چشم باشد، همه پوشش ها واخبار به زبان انگلیسی و وب سایت های پاکستانی است! 

گویی عرب ها کاری به حمایت زن مسلمانی که کافران به او آسیب رسانده اند  ندارند جز تهمت او را تماشا می کنند . و تا آخرین لحظه همچنان ترسو ها باقی می مانند تاجای که حتی او را از آغوش گرفتن خواهرش محروم کردند.

  حقیقتی که باید به همه بچه هایمان بیاموزیم تا ببینند بی عدالتی و ظلم و بیداد گری چگونه است❗ بیایید دلایلی برای رستاخیزی مردم در ملت ایجاد کنیم. در واقع قلم نمی تواند وحشت این صحنه و میزان تضادها و جنایت های آنها را به تصویر بکشد. وما شاهد کشتن یک خواهر مسلمان خود با شمشیر درماندگی، بزدلی و سهل انگاری هستیم .

 ما پیروزی را در حمایت از او با حروف و کلمات می بینیم❗ الله متعال  را سپاسگذاریم باز هم  که  او را ازبين  پاکستانی ها انتخاب نمود  تا باشد  که وی وسیله ی  برای افشا نمودن ریاکاری ها و بی عدالتی ها غرب منافق که خجالت هم نمی کشد باشد .

بلکه خود غربی ها را که از این بی عدالتی و ظلم بر آمریکایی ها شرمنده بودند، مسخره کردند..❗ 

این ما را به یک نتیجه بسیار مهم می رساند که هر زن مسلمان عزم و  خود را با او درک وحفظ می کند و تغذیه می کند.  وآن اینست که *تو ای مسلمان، ملتی داری!*

 بلکه  تو زن مسلمان خطر بزرگی برای تمام پروژه های غرب کافر هستی.

 حتی اگر تنها باشی، تهدیدی برای تکمیل سیستم های بین المللی، ارتش، دولت ها و کشورها هستی❗ فقط با ثبات واستقامت  استواری بر دین می‌توانی دین الله را نصرت نمایی اون هم با افتخار نمودن به هویت وتاریخ ات !

*تو ای زن مسلمان یک‌ قهرمانی از قهرمان عزت هستی  که نامش  در کارنامه جاودانه ها نوشته میشود …❗️*

برای عزتِ امت اسلامی همين نکته کافی است که زنِ مسلمانِ ‌یک نظامی گستردهٔ را ذلیل و خوار ساخت ! 

زنِ مسلمانِ  بینی تمام ارتش، دولت، سیستم ها و سازمان های بزرگ بین المللی را به خاک مالید !

بله، این کار را خواهر ما عافیه صدیقی انجام داد. تا هنوز هم این خواهر ما ثابت قدم است و این ظلم و بی عدالتی ها را نمی‌پذیرد. 

هنوز هم عافیه مایه شرمساری امپراتوری های بزرگ رسانه ای بین المللی است که نمی توانند از رسوایی دست و پا زدن آمریکایی ها در مقابل عافیه صدیقی و تنزل رفتارهای ناجوانمردانه آنها با او خشنود شوند!

و هنوز عافیه نمونهٔ یادآوری و هشدار در سراسر جهان از حقيقتِ بی‌عدالتی، شکنجه و بی‌رحمی آمریکایی تاتاری معاصر است که آمریکا آن را پشت سر بت آزادی انجام می دهد! هنوز عافیه پردهٔ فریب و دروغ هایی را که ایالات متحده متکبر و زورگوی پشت آن پنهان می شود، را پاره می‌کند!

او را از در آغوش گرفتن و لمس دست منع کردند! زیرا آنان به حقوق بشر اعتقاد ندارند و قادر به حفظ عزت و اخلاق انسانی نیستند، پس چگونه می‌توان از آنها انتظار داشت که عدالت را در حق این خواهر ما رعایت کنند یا با او منصف باشند . آنها او را حتی از دیدن  عکس بچه هایش منع کردند؟! سپس ای زن مسلمان آنها سعی می‌کنند، تا تو را بر این که آنها مصلحت تو، مصلحت فرزندان و مصلحت فامیل ات را با برنامه ها و ادعاهای مخرب خود می‌خواهند، قانع سازند . 

واین فرصتی برای هر مرد و زن مسلمان است ، که برای حمایت از دین الله و بازگرداندن شریعت او بر روی زمین و عمل به دین الله و اجابت فرمان الله متعال و افروختن خشمِ ستمگران و کافران از هر مذهب و جنسیت اقدام نمایند !

این فرصتِ دیگری است برای برانگیختن همت و افزایش ایمان و عزتمند شدن توسط اسلام! این دین، دینِ عدالت و نجات بشریت از همه دعوت‌های گسترده‌ای است که بدبختی و فساد را در روی زمین پخش می‌کنند، هرچند از ظاهرِ زیبا و آراسته با تزیینات فریبندهٔ برخوردار باشند.

این فرصتی است برای بیدار کردن وجدان و شعله‌ور ساختن عزم و احساس مسئولیت برای قیام و دست کشیدن از ضایع ساختن وقت و از تلاش در آنچه مفید نیست. این فرصتی است برای جدیت و کار برای بازگرداندنِ اسلام به عنوان حاکم زندگی ما و همه مسلمانان. 

بارالها ! ناراحتی خواهرما عافیه صدیقی و ناراحتی تمامِ مرد و زن مسلمانِ  ما که میان چنگال های آمریکایی ها است، را از بین ببر، پروردگارا ! برای شان راهِ بیرون رفتِ قرار بده و آنها را نصرت و یاری کن و برای شان در دنیا و آخرت عِوض نیکو نصیب گردان .

پروردگارا برای مسلمانان قدرت بده تا که آنها را ریشه کَن نمایند، پروردگارا چشمان مارا به عدالتی که امت مسلمه را به جایگاه اصلی شان برگرداند وشفاءِ دل‌هایی مومنان باشد ، روشن بگردان .

و ما را الله کافیست واو بهترین کارساز ‌حمایت کننده است . 

وحسبنا الله ونعم الوكيل.

شارك
Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x